WordPress SEO: Jedini vodič koji će Vam biti potreban 1/2

Za sve sjajne stvari možete da se zahvalite WordPress-u, ali definitivno je SEO nešto što je slabija tačka WordPress-a. Pošto imam iskustva sa dosta web sajtova i njihovom optimizacijom za pretraživače, naučio sam dosta toga šta radi najbolje, a šta ne. Ovde ću Vam predstaviti nešto od toga.

Pre nego što počnem da delim svoje predloge za dobijanje više saobraćaja na Vaš sajt, želeo bih da naglasim da navedene preporuke korisite sa oprezom. Većina preporuka su okej, ali postoje i preporuke sa kojima se ostali ljudi ne bi složili. Sve što ovde podelim je radilo za mene, što ne znači da će striktno i za Vas raditi.

Sada kada sam Vam ispričao ovaj “disclaimer”, možemo da nastavimo na bolje stvari.

Osnove

Podeliću svoje preporuke u dva dela, tako da lakše možete da ispratite i, ukoliko je potrebno, sve testirate na nekom od svojih sajtova.

Naslovi

Naslov vaše stranice (Title Tag) je jedan od najvažnijih on-site faktora u optimizaciji za  internet pretraživače. Podrazumevano na starijim verzijama WordPress-a je da su naslovi objava prikazivani prema ovoj šemi: “Ime bloga >> Naslov objave”

Umesto što ostavite ime bloga, probajte da uklonite ime Vašeg sajta. Ne samo što će izgledati bolje, već zato što će zapravo raditi. Mnogi koji upotrebe ovu strategiju ubrzaju pozicioniranje na pretraživačima samo zato što su uklonili ime svog brenda iz naslova na njihovim blog objavama.

Da biste promenili svoje naslove, preporučujem Vam jedan sjajan plugin. Kada ga instalirate, ulogujte se u svoj WordPress admin panel i zatim idite u Settings >> All in One SEO Pack. Odatle, možete uneti sledeće:

  • Home Title: Glavni naslov Vašeg sajta
  • Post Title: %post_title%
  • Page Title: %page_title% | %blog_title%

To su samo glavne opcije koje Vam preporučujem da podesite. Naslovi objava i stranica su najvažniji.

Meta oznake

Kada tražite neki sajt na Google-u, primećujete kratak opis sadržaja svakog razultata. Da biste kontrolisali ovaj tekst, možete prilagoditi Vaše “meta descriptions” (Meta opise) za svaku stranicu. Slično tome, možete dodati i ključne reči (keywords) u Vaš meta tag i tako obavestiti pretraživače o čemu Vaš sajt govori. Trebalo bi da napomenem da je Google najavio pre par meseci da više neće indeksirati ključne reči.

Pre par godina ključne reči su bile vrlo važne, jer su pretraživači imali manje načina na koji određuju o čemu sajt govori. Sada, kada je tehnologija toliko napredna, pretraživači imaju bolje načine određivanja ranka sajta i slično. I dalje volim da unosim ključne reči (za ostale pretraživače), ali takođe postoji opcija uključivanja “dinamičkih” ključin reči uz pomoć All in One SEO pack plugina.

Koliko god daleko išli sa meta opisima, ne postoji idealan način da automatizujete proces. Najbolji meta opisi su ručno pisani i plugin Headspace koji Vam omogućava da automatski popunite meta-objave bazirane na opisu kaegorije u kojoj objavljujete najviše, što može biti korisno za Vas.

Permalinkovi

Permalink je jednostavno URL vašeg posta. Podrazumevano, naslovi objava bi izgledali ovako https://wpku.rs/?p=26 ali ukoliko pogledate URL ovog posta videćete https://wpku.rs/wordpress-seo-osnove/. Dozvoliću Vam da odlučite koji URL izgleda najbolje. Ne samo da ovaj novi format govori nekome o čemu se piše na toj strani pre nego što klikne, već reči koje su u URL-u će biti takođe označene u pretraživačima, a sajt će biti prikazan u relevantnom upitu za pretragu.

Da biste promenili permalinkove, jednostavno idite na Settings >> Permalniks. Ja trenutno koristim sledeći format: /%postname%/.

Takođe, možete ostaviti i kategoriju u kojoj je objava, ali ne bi bilo loše da link bude što je kraće moguće. Ukoliko imate ogroman sajt izgrađen na WordPress-u i imate dosta objava, možete koristiti sledeću strukturu /%post_id%/%postname%/.

Ovo je najbolje da uradite na svežem blogu, ali ukoliko pravite promene na novom blogu, budite sigurni da ste instalirali plugin za redirekciju. On će ukloniti stare URL-ove i zameniti ih u ispravne.

Fokus na ključnu reč

Ukoliko niste u brendiranju, dobra je ideja da probate da optimizujete Vaš sajt oko ključne reči koja može da Vam dovede veći saobraćaj.

Za WPku.rs, ciljam na reč “wordpress kurs” i “wordpress online kurs”. Iako je oko ovih ključnih reči nije borbena atmosfera, ove ključne reči imaju potencijal da postanu popularnije. Google trends predstavlja dobro mesto gde možete videti koje su reči popularne u Vašoj publici.

Kada budete odredili svoju ključnu reč, možete je koristiti za:

  • Naslov Vaše početne stranice
  • Zaglavlje Vašeg sajta
  • Vaš logo
  • Kao text linka koji će se nalaziti na drugim sajtovima

Prva i zadnja stavka sa ove liste će Vam biti vrlo važna u postizacnju većeg ranka u pretraživačima.

Koristite Alt atribute

Primetio sam koliko mnogo Google voli alt atribute pri rankiranju slika, ali i blog objava. Alt tekst u stvari nije nigde vidljiv na Vašoj stranici objave, ali ga Google vidi i gleda ga kao sastavni deo sadržaja. Preporučujem Vam da svoje slike imenujete kao npr: “wordpress-seo.jpg”, jer WordPress automatski dodajte alt tekst u odnosu na naziv fajla koji je upload-ovan.

Alt oznaka je način na koji govorite internet pretraživačima o čemu je zapravo Vaša slika. Ne samo da ćete dobiti više saobraćaja ka Vašoj slici, već ja mislim da ćete poboljšati i svoj ukupni ranking.

WWW ili Ne-WWW

Na mnogo sajtova postoji dva načina pristupa. Na primer, ukoliko krenete na test.com, videćete da su oba pristupljiva na http://test.com i http://www.test.com. Pokušajte ovo i na Vašem sajtu i proverite da li je isti slučaj.

Podrazumevano WordPress završava posla sa redirekcijom za Vas, ali koristi 302 redirekt. 302 govori pretraživačima da je redirekcija samo privremena, ali Vi želite da kažete da je trajna, tako da sva težina linka ide na jedno mesto. Da biste uradili ovo, potrebno je da implementujete 301 redirekciju.

Možete odabrati koji URL želite da Google lista u Google Webmaster Tools-u,  ali je i dalje nebitno da radite ovo. Bilo da želite da izaberete www verziju ili bez-www verziju, to je na Vama.

Biće potrebno da izmenite Vaš .htaccess fajl koji možete pronaći u istom folderu u kom ste i instalirali WordPress na Vaš server. Ovde ispod se nalazi kako bi trebalo da kod izgleda:

# Begin 301
RewriteEngine On

RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.wpku\.rs [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.wpku.rs/$1 [L,R=301]

# BEGIN WordPress
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]
</IfModule>

# END WordPress

Takođe, imam i druge kodove u mom .htaccess fajlu, ali ovaj je sve što je potrebno kako bi Vaš sajt redirektovali iz ne-www u www verziju. Takođe, zapamtite da wpku.rs promenite u bilo šta drugo, tj. u ime Vašeg domena.

Ukoliko želite da izvršite redirekciju iz www u ne-ww, onda zamenite linije 3 i 4 sa ovim:

RewriteCond %{HTTP_HOST} !^wpku\.rs [NC]
RewriteRule (.*) http://wpku.rs/$1 [R=301,L]

Ukoliko Vam ovaj kod daje bilo kakve greške ili mislite da ne radi ništa, proverite da li Vaš host dozvoljava da vršite izmene na .htaccess fajlovima (većina dozvoljava).

Nastavak očekujte sledećeg ponedeljka. 🙂